Workers Participation

14,000,000 Leading Edge Experts on the ideXlab platform

Scan Science and Technology

Contact Leading Edge Experts & Companies

Scan Science and Technology

Contact Leading Edge Experts & Companies

The Experts below are selected from a list of 69084 Experts worldwide ranked by ideXlab platform

Philipp Hotz - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • clara cell protein and surfactant protein b in garbage collectors and in wastewater Workers exposed to bioaerosols
    International Archives of Occupational and Environmental Health, 2005
    Co-Authors: D Steiner, S Jeggli, Alois Tschopp, Anne Oppliger, Silvia Hilfiker, Alfred Bernard, Philipp Hotz
    Abstract:

    Objectives: Inhalation of bioaerosols has been hypothesised to cause “toxic pneumonitis” that should increase lung epithelial permeability at the bronchioloalveolar level. Serum Clara cell protein (CC16) and serum surfactant protein B (SPB) have been proposed as sensitive markers of lung epithelial injury. This study was aimed at looking for increased lung epithelial permeability by determining CC16 and SPB in Workers exposed to bioaerosols from wastewater or garbage. Methods: Subjects (778 wastewater, garbage and control Workers; Participation 61%) underwent a medical examination, lung function tests [American Thoracic Society (ATS) criteria], and determination of CC16 and SPB. Symptoms of endotoxin exposure and several potential confounders (age, gender, smoking, kidney function, obesity) were looked for. Results were examined with multiple linear or logistic regression. Results: Exposure to bioaerosols increased CC16 concentration in the wastewater Workers. No effect of exposure on SPB was found. No clue to work-related respiratory diseases was found. Conclusions: The increase in CC16 in serum supports the hypothesis that bioaerosols cause subclinical “toxic pneumonitis”, even at low exposure.

Sérgio Resende - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • O desafio da mudança : instrumentos de avaliação como analisadores do processo de gestão da Secretaria Municipal de Saude de Betim
    [s.n.], 2018
    Co-Authors: Sérgio Resende
    Abstract:

    Orientador: Gastão Wagner de Souza CamposDissertação (mestrado) - Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Ciências MédicasResumo: Realizou-se um estudo de caso tomando como tema de investigação a análise do processo de gestão da Secretaria Municipal de Saúde de Betim, Minas Gerais, entre 1993 a 1996. Através do método de pesquisa participante e da análise de documentos oficiais acompanhou-se a circulação no meio institucional de determinados instrumentos de avaliação - Planilha de Indicadores de Desempenho e Questionários de Trabalhadores e Usuários da rede básica de saúde - para avaliar as unidades de saúde e, principalmente, o modo como se governou o setor saúde em Betim. Realizou-se a análise: do processo de elaboração, operacionalização e utilização dos instrumentos por diferentes atores sociais; do papel que os instrumentos tiveram junto ao planejamento local realizado nas unidades básicas de saúde e dos novos arranjos institucionais com que a rede passou a se organizar. Isto exigiu pesquisar e descrever as formulações teóricas que influenciaram o desenho do projeto assistencial da Secretaria Municipal de Saúde de Betim - com destaque para as reflexões realizadas pelo Laboratório de Planejamento do DMPSIUNICAMP; a contextualização do espaço geopolítico da pesquisa e a descrição das principais estratégias utilizadas pela Secretaria (Programa de Desenvolvimento Gerencial, o desenho de projetos assistenciais prioritários, a reestruturação de seu organograma funcional e metodologia utilizada no planejamento das unidades básicas de saúde) para efetivar o seu projeto assistencial. Os resultados mostraram uma melhora significativa no desempenho das unidades básicas de saúde caracterizada pelo aumento da participação dos trabalhadores, organizados em Colegiados Gestores, e pelo término, ou diminuição, das filas de usuários na busca de resposta às suas necessidades de saúde. averiguando-se ainda, que os instrumentos. de avaliação utilizados não apenas monitoraram o processo mas, também, se constituíram em eficazes dispositivos analisadores que traduziram e induziram a implementação de determinadas diretrizes do modelo tecno-assistencial. Ao mesmo tempo, a investigação detectou problemas que colocam em risco o projeto assistencial, problemas cuja superação constitui um _desafio aos gestores da Secretaria para que possam consolidar as mudanças iniciadas. Observou-se ser necessário: qualificar os instrumentos de gestão utilizados - entre os quais,a Planilha de Avaliação; aprofundar a democratização através da efetiva horizontalização do organograma institucional e da qualificação dos fóruns de decisão; consolidar o grupo sujeito responsável pela implementação do projeto; e implementar uma sistemática de avaliação de desempenho que subsidie mecanismos de provimentos de cargos .gerenciais e a remuneração dos profissionais, segundo a qualidade do trabalho realizado, tendo, como referência as diretrizes do modelo tecno-assistencialAbstract: It was done a case study taking by theme of investigation the analysis of management process in Municipal Health Secretary, town of Betim, Minas Gerais, Brazil, between 1993-1996. By participant research method and the analysis of official documents a follow-up was done with definite instruments circulatingin institucional area: - Performance lndication Table and Workers and Users Questionnaire (ofbasic health net) - to evaluate the health basic units and, specÜilly, the way the health sector was governned. An analysis was done of - elaboration, operation and utilization of instruments by different social actors , the role that instruments had in local planning, done in basic health units; - and a new arrangement with the health net started to organize itself This demanded research and description of theorical formulations that influenced the assistencialproject. of MunicipalHealth Secretary, with a projection to the reflexions accomplished by "Laboratorio de Planejamento do DMPSIUNICAMP", the geopolitic context research, and deliniation of the strategies used for Secretary such as: Management Development Program, the priority assistencial programs, the rearrangement of institutional organation chart, andJhe methodology used in planning of health basic units. The analisys of the results showed an important improvement in performance of health basic units, characterized by increasing of Workers Participation,organized in Manager Collegiates, and the decrease of users lines searching for their health necessities answers investigating that evaluation instruments used not even verified the process, but became efficient contrivances analysers that translated and induced the implement of definites directrix to assistencialstandard. At the same time, the investigation found problems that put in risk the assistencial project, whose surpass is a challenge to Secretaria's managers to consolidate the changes started. It has been observed be necessary: qualify the managers instruments used - among them evaluation table - to increase the democratization, by effective horizontalization of institutional organization chart and the qualification of decision' s foruns; consolidate the subjetc group responsible for the project implementation and start a performance evaluation system that supports the mechanism of providing management positions and professional remuneration, in ac.cordance with the quality of the work, having as reference the Assistencial StandardsMestradoSaude ColetivaMestre em Saude Coletiv

Sergio Resende De Carvalho - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • O desafio da mudança : instrumentos de avaliação como analisadores do processo de gestão da Secretaria Municipal de Saude de Betim
    Universidade Estadual de Campinas . Faculdade de Ciências Médicas, 1997
    Co-Authors: Sergio Resende De Carvalho
    Abstract:

    Realizou-se um estudo de caso tomando como tema de investigação a análise do processo de gestão da Secretaria Municipal de Saúde de Betim, Minas Gerais, entre 1993 a 1996. Através do método de pesquisa participante e da análise de documentos oficiais acompanhou-se a circulação no meio institucional de determinados instrumentos de avaliação - Planilha de Indicadores de Desempenho e Questionários de Trabalhadores e Usuários da rede básica de saúde - para avaliar as unidades de saúde e, principalmente, o modo como se governou o setor saúde em Betim. Realizou-se a análise: do processo de elaboração, operacionalização e utilização dos instrumentos por diferentes atores sociais; do papel que os instrumentos tiveram junto ao planejamento local realizado nas unidades básicas de saúde e dos novos arranjos institucionais com que a rede passou a se organizar. Isto exigiu pesquisar e descrever as formulações teóricas que influenciaram o desenho do projeto assistencial da Secretaria Municipal de Saúde de Betim - com destaque para as reflexões realizadas pelo Laboratório de Planejamento do DMPSIUNICAMP; a contextualização do espaço geopolítico da pesquisa e a descrição das principais estratégias utilizadas pela Secretaria (Programa de Desenvolvimento Gerencial, o desenho de projetos assistenciais prioritários, a reestruturação de seu organograma funcional e metodologia utilizada no planejamento das unidades básicas de saúde) para efetivar o seu projeto assistencial. Os resultados mostraram uma melhora significativa no desempenho das unidades básicas de saúde caracterizada pelo aumento da participação dos trabalhadores, organizados em Colegiados Gestores, e pelo término, ou diminuição, das filas de usuários na busca de resposta às suas necessidades de saúde. averiguando-se ainda, que os instrumentos. de avaliação utilizados não apenas monitoraram o processo mas, também, se constituíram em eficazes dispositivos analisadores que traduziram e induziram a implementação de determinadas diretrizes do modelo tecno-assistencial. Ao mesmo tempo, a investigação detectou problemas que colocam em risco o projeto assistencial, problemas cuja superação constitui um _desafio aos gestores da Secretaria para que possam consolidar as mudanças iniciadas. Observou-se ser necessário: qualificar os instrumentos de gestão utilizados - entre os quais,a Planilha de Avaliação; aprofundar a democratização através da efetiva horizontalização do organograma institucional e da qualificação dos fóruns de decisão; consolidar o grupo sujeito responsável pela implementação do projeto; e implementar uma sistemática de avaliação de desempenho que subsidie mecanismos de provimentos de cargos .gerenciais e a remuneração dos profissionais, segundo a qualidade do trabalho realizado, tendo, como referência as diretrizes do modelo tecno-assistencialIt was done a case study taking by theme of investigation the analysis of management process in Municipal Health Secretary, town of Betim, Minas Gerais, Brazil, between 1993-1996. By participant research method and the analysis of official documents a follow-up was done with definite instruments circulatingin institucional area: - Performance lndication Table and Workers and Users Questionnaire (ofbasic health net) - to evaluate the health basic units and, specÜilly, the way the health sector was governned. An analysis was done of - elaboration, operation and utilization of instruments by different social actors , the role that instruments had in local planning, done in basic health units; - and a new arrangement with the health net started to organize itself This demanded research and description of theorical formulations that influenced the assistencialproject. of MunicipalHealth Secretary, with a projection to the reflexions accomplished by "Laboratorio de Planejamento do DMPSIUNICAMP", the geopolitic context research, and deliniation of the strategies used for Secretary such as: Management Development Program, the priority assistencial programs, the rearrangement of institutional organation chart, andJhe methodology used in planning of health basic units. The analisys of the results showed an important improvement in performance of health basic units, characterized by increasing of Workers Participation,organized in Manager Collegiates, and the decrease of users lines searching for their health necessities answers investigating that evaluation instruments used not even verified the process, but became efficient contrivances analysers that translated and induced the implement of definites directrix to assistencialstandard. At the same time, the investigation found problems that put in risk the assistencial project, whose surpass is a challenge to Secretaria's managers to consolidate the changes started. It has been observed be necessary: qualify the managers instruments used - among them evaluation table - to increase the democratization, by effective horizontalization of institutional organization chart and the qualification of decision' s foruns; consolidate the subjetc group responsible for the project implementation and start a performance evaluation system that supports the mechanism of providing management positions and professional remuneration, in ac.cordance with the quality of the work, having as reference the Assistencial Standard

D Steiner - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • clara cell protein and surfactant protein b in garbage collectors and in wastewater Workers exposed to bioaerosols
    International Archives of Occupational and Environmental Health, 2005
    Co-Authors: D Steiner, S Jeggli, Alois Tschopp, Anne Oppliger, Silvia Hilfiker, Alfred Bernard, Philipp Hotz
    Abstract:

    Objectives: Inhalation of bioaerosols has been hypothesised to cause “toxic pneumonitis” that should increase lung epithelial permeability at the bronchioloalveolar level. Serum Clara cell protein (CC16) and serum surfactant protein B (SPB) have been proposed as sensitive markers of lung epithelial injury. This study was aimed at looking for increased lung epithelial permeability by determining CC16 and SPB in Workers exposed to bioaerosols from wastewater or garbage. Methods: Subjects (778 wastewater, garbage and control Workers; Participation 61%) underwent a medical examination, lung function tests [American Thoracic Society (ATS) criteria], and determination of CC16 and SPB. Symptoms of endotoxin exposure and several potential confounders (age, gender, smoking, kidney function, obesity) were looked for. Results were examined with multiple linear or logistic regression. Results: Exposure to bioaerosols increased CC16 concentration in the wastewater Workers. No effect of exposure on SPB was found. No clue to work-related respiratory diseases was found. Conclusions: The increase in CC16 in serum supports the hypothesis that bioaerosols cause subclinical “toxic pneumonitis”, even at low exposure.

Schmidt, Florian A. - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • Mercados de trabalho digitais na economia de plataforma. Mapeando os Desafios Políticos do Crowd Work e Gig Work
    2021
    Co-Authors: Schmidt, Florian A.
    Abstract:

    La llamada “economía colaborativa” es un tema muy debatido. Uber, Airbnb, Helpling y muchos otros modelos de negocios basados en plataformas buscan “trastocar” aquellas industrias que describen como “anquilosadas” y poco amigables para el usuario. Estos jugadores afirman estar creando nuevos servicios más flexibles y rentables. En efecto, las nuevas plataformas que sirven como intermediarias entre la oferta y la demanda, tienen muchas contribuciones valiosas para ofrecer. Sin embargo, las nuevas plataformas se encuentran cada vez más asediadas por las críticas. Por lo general, estas dependen de una fuerza laboral conformada por trabajadores independientes [independent contractors], que trabajan por cuenta propia y bajo su propio riesgo, por salarios bajos y sin ningún tipo de seguridad social. En este sentido, ni los proveedores de la plataforma ni sus clientes asumen el papel y las responsabilidades de un empleador. Las leyes laborales, la protección de los trabajadores, las normas de salud y seguridad, la calidad del trabajo y las cargas sociales recaen principalmente sobre los trabajadores, quienes tampoco tienen derecho al tipo de participación común en otros sectores. Los clientes de las plataformas obtienen acceso a una fuerza laboral a demanda [on-demand], mientras que los trabajadores que proveen la mano de obra están sujetos a condiciones laborales precarias. En este contexto, la Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) decidió examinar más de cerca los modelos de negocio digitales basados en plataformas y sus implicancias para la economía y la sociedad. Si bien las plataformas digitales han llegado a desempeñar un rol relevante en muchas ramas de la economía, la presente publicación se centra en las más controvertidas sociopolíticamente, es decir, las plataformas de trabajo digital [digital labour platforms]. El estudio explica los mecanismos básicos de las tres caras de los mercados de trabajo digital y compara sus variantes y subcategorías. También explica las características específicas y los desafíos de las diferentes categorías y propone puntos de partida para la toma de decisiones políticas.The so-called “sharing economy” is a much-debated topic. Uber, Airbnb, Helpling and many other platform-based business models want to “disrupt” industries that they portray as “ossified” and user-unfriendly. The contenders claim to create new services that are more flexible and cost-efficient. And indeed, the new platforms, which serve as an intermediary between supply and demand, have many valuable contributions to offer. Nevertheless, the new platforms are increasingly beset by criticism. Usually they rely on a workforce of independent contractors, who work on their own account and at their own risk, for low wages and without social security. Neither the platform providers nor their clients take on the role and responsibilities of an employer. Labour laws, worker protection, health and safety regulations, quality of work and social security contributions mostly fall to the responsibility of the independent contractors alone, who are also not entitled to the kind of WorkersParticipation common in other sectors. The clients of the platforms essentially gain access to an on-demand workforce, while the independent contractors who provide the labour are subject to precarious working conditions. Against this background, the Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) decided to have a closer look at platform-based digital business models and their implications for the economy and for society. While digital platforms have come to play a role in many branches of the economy, the present publication is focussed on the socio-politically most contested ones, namely digital labour platforms. The study explains the basic mechanisms of three-sided digital labour markets and compares its variants and subcategories. It also explains the specific features and challenges of the different categories and pro-poses starting points for political measures.A chamada “economia compartilhada” é um tema muito debatido. Uber, Airbnb, Helpling e muitos outros modelos de negócios baseados em plataforma querem “perturbar” setores que eles retratam como “ossificados” e hostis ao usuário. Os concorrentes pretendem criar novos serviços mais flexíveis e econômicos. E, de fato, as novas plataformas, que servem como intermediárias entre a oferta e a demanda, têm muitas contribuições valiosas a oferecer. No entanto, as novas plataformas são cada vez mais assediadas por críticas. Normalmente contam com uma força de trabalho de contratados independentes, que trabalham por conta própria e por sua conta e risco, com baixos salários e sem seguridade social. Nem os fornecedores de plataforma nem seus clientes assumem o papel e as responsabilidades de um empregador. As leis trabalhistas, a proteção do trabalhador, os regulamentos de saúde e segurança, a qualidade do trabalho e as contribuições para a seguridade social recaem principalmente sobre a responsabilidade dos contratantes independentes, que também não têm direito ao tipo de participação dos trabalhadores comum em outros setores. Os clientes das plataformas têm essencialmente acesso a mão-de-obra on-demand, enquanto os autônomos que fornecem a mão-de-obra estão sujeitos a condições de trabalho precárias. Neste contexto, a Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) decidiu examinar mais de perto os modelos de negócios digitais baseados em plataformas e suas implicações para a economia e a sociedade. Embora as plataformas digitais tenham vindo a desempenhar um papel em muitos ramos da economia, a presente publicação centra-se nos mais contestados sócio-politicamente, nomeadamente as plataformas digitais de trabalho. O estudo explica os mecanismos básicos dos mercados de trabalho digitais de três lados e compara suas variantes e subcategorias. Também explica as características específicas e os desafios das diferentes categorias e propõe pontos de partida para medidas políticas.Facultad de Trabajo Socia

  • Mercados de trabalho digitais na economia de plataforma
    'Universidad Nacional de La Plata', 2021
    Co-Authors: Schmidt, Florian A., Cafassi Emilio, Califano Bernadette, Dolcemáscolo Agostina, Lassalle Martina, Magnani Esteban, Monti Carolina, Quiña Guillermo
    Abstract:

    The so-called “sharing economy” is a much-debated topic. Uber, Airbnb, Helpling and many other platform-based business models want to “disrupt” industries that they portray as “ossified” and user-unfriendly. The contenders claim to create new services that are more flexible and cost-efficient. And indeed, the new platforms, which serve as an intermediary between supply and demand, have many valuable contributions to offer. Nevertheless, the new platforms are increasingly beset by criticism. Usually they rely on a workforce of independent contractors, who work on their own account and at their own risk, for low wages and without social security. Neither the platform providers nor their clients take on the role and responsibilities of an employer. Labour laws, worker protection, health and safety regulations, quality of work and social security contributions mostly fall to the responsibility of the independent contractors alone, who are also not entitled to the kind of WorkersParticipation common in other sectors. The clients of the platforms essentially gain access to an on-demand workforce, while the independent contractors who provide the labour are subject to precarious working conditions. Against this background, the Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) decided to have a closer look at platform-based digital business models and their implications for the economy and for society. While digital platforms have come to play a role in many branches of the economy, the present publication is focussed on the socio-politically most contested ones, namely digital labour platforms. The study explains the basic mechanisms of three-sided digital labour markets and compares its variants and subcategories. It also explains the specific features and challenges of the different categories and pro-poses starting points for political measures.La llamada “economía colaborativa” es un tema muy debatido. Uber, Airbnb, Helpling y muchos otros modelos de negocios basados en plataformas buscan “trastocar” aquellas industrias que describen como “anquilosadas” y poco amigables para el usuario. Estos jugadores afirman estar creando nuevos servicios más flexibles y rentables. En efecto, las nuevas plataformas que sirven como intermediarias entre la oferta y la demanda, tienen muchas contribuciones valiosas para ofrecer.Sin embargo, las nuevas plataformas se encuentran cada vez más asediadas por las críticas. Por lo general, estas dependen de una fuerza laboral conformada por trabajadores independientes [independent contractors], que trabajan por cuenta propia y bajo su propio riesgo, por salarios bajos y sin ningún tipo de seguridad social. En este sentido, ni los proveedores de la plataforma ni sus clientes asumen el papel y las responsabilidades de un empleador.Las leyes laborales, la protección de los trabajadores, las normas de salud y seguridad, la calidad del trabajo y las cargas sociales recaen principalmente sobre los trabajadores, quienes tampoco tienen derecho al tipo de participación común en otros sectores. Los clientes de las plataformas obtienen acceso a una fuerza laboral a demanda [on-demand], mientras que los trabajadores que proveen la mano de obra están sujetos a condiciones laborales precarias.En este contexto, la Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) decidió examinar más de cerca los modelos de negocio digitales basados en plataformas y sus implicancias para la economía y la sociedad. Si bien las plataformas digitales han llegado a desempeñar un rol relevante en muchas ramas de la economía, la presente publicación se centra en las más controvertidas sociopolíticamente, es decir, las plataformas de trabajo digital [digital labour platforms]. El estudio explica los mecanismos básicos de las tres caras de los mercados de trabajo digital y compara sus variantes y subcategorías. También explica las características específicas y los desafíos de las diferentes categorías y propone puntos de partida para la toma de decisiones políticas.A chamada “economia compartilhada” é um tema muito debatido. Uber, Airbnb, Helpling e muitos outros modelos de negócios baseados em plataforma querem “perturbar” setores que eles retratam como “ossificados” e hostis ao usuário. Os concorrentes pretendem criar novos serviços mais flexíveis e econômicos. E, de fato, as novas plataformas, que servem como intermediárias entre a oferta e a demanda, têm muitas contribuições valiosas a oferecer. No entanto, as novas plataformas são cada vez mais assediadas por críticas. Normalmente contam com uma força de trabalho de contratados independentes, que trabalham por conta própria e por sua conta e risco, com baixos salários e sem seguridade social. Nem os fornecedores de plataforma nem seus clientes assumem o papel e as responsabilidades de um empregador. As leis trabalhistas, a proteção do trabalhador, os regulamentos de saúde e segurança, a qualidade do trabalho e as contribuições para a seguridade social recaem principalmente sobre a responsabilidade dos contratantes independentes, que também não têm direito ao tipo de participação dos trabalhadores comum em outros setores. Os clientes das plataformas têm essencialmente acesso a mão-de-obra on-demand, enquanto os autônomos que fornecem a mão-de-obra estão sujeitos a condições de trabalho precárias. Neste contexto, a Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) decidiu examinar mais de perto os modelos de negócios digitais baseados em plataformas e suas implicações para a economia e a sociedade. Embora as plataformas digitais tenham vindo a desempenhar um papel em muitos ramos da economia, a presente publicação centra-se nos mais contestados sócio-politicamente, nomeadamente as plataformas digitais de trabalho. O estudo explica os mecanismos básicos dos mercados de trabalho digitais de três lados e compara suas variantes e subcategorias. Também explica as características específicas e os desafios das diferentes categorias e propõe pontos de partida para medidas políticas