Parapodium

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Gregory S Liptak - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • mobility aids for children with high level myelomeningocele Parapodium versus wheelchair
    Developmental Medicine & Child Neurology, 2008
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff, Jill W Bloss, Elizabeth Baltushebert, Phyllis Manitta
    Abstract:

    SUMMARY The optimal method for providing mobility for children with myelomeningocele remains controversial. 39 children using a Parapodium were compared with 29 children in wheelchairs. There were no significant differences between the two groups for medical complications, use of health-care services or activities of daily living, although there were differences in the patterns of complications. Children using the Parapodium were more likely to develop lesions of the lower extremities, to have dislocated hips, to be more obese and to watch more television; children using wheelchairs were more likely to develop lesions of the gluteal region, to have knee-flexion contractures and to have fewer fecal accidents. The Parapodium was judged by families to be less effective as a mobility aid; however, the upright posture it allows was considered extremely advantageous. A combined approach allowing upright posture and wheeled mobility would appear to be optimal. RESUME Aides au deplacement dans les spina bifida de localisation haute: deambulateur contre fauteuil roulant La methode optimale pour apporter la mobilite aux spina bifida est discutee. 39 enfants utilisant un deambulateur ont ete compares a 29 enfants en fauteuil roulant. Il n'y avait pas de differences significatives entre les deux groupes pour les complications medicales, l'utilisation de services de soins ou l'activite journaliere, bien qu'il ait eu des differences dans l'allure des complications. Les enfants utilisant le deambulateur avaient plus de chance de developper des lesions des extremites inferieures, etaient plus obeses et regardaient davantage la television; les enfants en fauteuil roulant developpaient plus facilement des lesions fessieres, des contractures des genoux et avaient moins d'accidents d'incontinence fecale. Le deambulateur etait juge par les families comme une aide de mobilite moins efficace; cependant la position erigee que permet le deambulateur est consideree comme tres avantageuse. Une approche combinee associant la position erigee et la mobilite du fauteuil semble optimale. ZUSAMMENFASSUNG Mobilitatshilfen fur Kinder mit hochsitzender Myelomeningocele: Parapodium contra Rollstuhl Es besteht keine Einigkeit uber die optimale Methode, Kindern mit Myelomeningocele Mobilitat zu verschaffen. 39 Kinder, die ein Parapodium benutzten, wurden mit 29 Kindern im Rollstuhl verglichen. Es fanden sich keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen im Hinblick auf medizinische Komplikationen, Beanspruchung medizinischer Dienstleistungen oder Aktivitaten im taglichen Leben, es gab jedoch Unterschiede bei der Art der Komplikationen. Kinder, die ein Parapodium benutzten, entwickelten haufiger Lasionen der unteren Extremitaten, hatten eher dislozierte Huften, waren adiposer und sahen mehr fern; Kinder im Rollstuhl entwickelten haufiger Lasionen in der Glutealregion, Beugekontrakturen der Kniegelenke und hatten seltener Stulprobleme. Nach dem Urteil der Familien war ein Parapodium als Mobilitatschilfe weniger geeignet, die dadurch gegebene aufrechte Haltung jedoch wurde als sehr vorteilhaft angesehen. Eine Kombination von aufrechter Haltung und rollender Mobilitat wurde optimal sein. RESUMEN Ayudas para la movilidad para ninos con un mielomeningocele de nivel alto: parapodio frente a silla de ruedas El metodo optimo para proporcionar movilidad a ninos con mielomeningocele continua siendo objeto de discusion. Se compararon 39 ninos que usaban Parapodium con 29 que usaban silla de ruedas. No habia diferencias significativas entre ambos grupos por lo que hace a complicaciones medicas, el uso de cuidados sanitarios o los actividades de la vida diaria, pero habia diferencias en el patron de las complicaciones. Los ninos que usaban el Parapodium tenian mas tendencia a sufrir lesiones en las extremidades inferiores, a tener luxacion de cadera, a ser mas obesos y a mirar mas la television. Los ninos con silla de ruedas tenian mas tendencia a lesiones de la region glutea, a contracturas en flexion de las rodillas y a tener menos accidentes fecales. Los familiares juzgaban el Parapodium como menos eficiente como ayuda a la mobilidad; sin embargo la postura erecta que proporciona era considerada como altamente ventajosa. Un planteamiento combinado que permita la postura erguida y la mobilidad rodada parece que seria lo optimo.

  • MOBILITY AIDS FOR CHILDREN WITH HIGH‐LEVEL MYELOMENINGOCELE: Parapodium VERSUS WHEELCHAIR
    Developmental Medicine & Child Neurology, 2008
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff, Jill W Bloss, Elizabeth Baltus-hebert, Phyllis Manitta
    Abstract:

    SUMMARY The optimal method for providing mobility for children with myelomeningocele remains controversial. 39 children using a Parapodium were compared with 29 children in wheelchairs. There were no significant differences between the two groups for medical complications, use of health-care services or activities of daily living, although there were differences in the patterns of complications. Children using the Parapodium were more likely to develop lesions of the lower extremities, to have dislocated hips, to be more obese and to watch more television; children using wheelchairs were more likely to develop lesions of the gluteal region, to have knee-flexion contractures and to have fewer fecal accidents. The Parapodium was judged by families to be less effective as a mobility aid; however, the upright posture it allows was considered extremely advantageous. A combined approach allowing upright posture and wheeled mobility would appear to be optimal. RESUME Aides au deplacement dans les spina bifida de localisation haute: deambulateur contre fauteuil roulant La methode optimale pour apporter la mobilite aux spina bifida est discutee. 39 enfants utilisant un deambulateur ont ete compares a 29 enfants en fauteuil roulant. Il n'y avait pas de differences significatives entre les deux groupes pour les complications medicales, l'utilisation de services de soins ou l'activite journaliere, bien qu'il ait eu des differences dans l'allure des complications. Les enfants utilisant le deambulateur avaient plus de chance de developper des lesions des extremites inferieures, etaient plus obeses et regardaient davantage la television; les enfants en fauteuil roulant developpaient plus facilement des lesions fessieres, des contractures des genoux et avaient moins d'accidents d'incontinence fecale. Le deambulateur etait juge par les families comme une aide de mobilite moins efficace; cependant la position erigee que permet le deambulateur est consideree comme tres avantageuse. Une approche combinee associant la position erigee et la mobilite du fauteuil semble optimale. ZUSAMMENFASSUNG Mobilitatshilfen fur Kinder mit hochsitzender Myelomeningocele: Parapodium contra Rollstuhl Es besteht keine Einigkeit uber die optimale Methode, Kindern mit Myelomeningocele Mobilitat zu verschaffen. 39 Kinder, die ein Parapodium benutzten, wurden mit 29 Kindern im Rollstuhl verglichen. Es fanden sich keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen im Hinblick auf medizinische Komplikationen, Beanspruchung medizinischer Dienstleistungen oder Aktivitaten im taglichen Leben, es gab jedoch Unterschiede bei der Art der Komplikationen. Kinder, die ein Parapodium benutzten, entwickelten haufiger Lasionen der unteren Extremitaten, hatten eher dislozierte Huften, waren adiposer und sahen mehr fern; Kinder im Rollstuhl entwickelten haufiger Lasionen in der Glutealregion, Beugekontrakturen der Kniegelenke und hatten seltener Stulprobleme. Nach dem Urteil der Familien war ein Parapodium als Mobilitatschilfe weniger geeignet, die dadurch gegebene aufrechte Haltung jedoch wurde als sehr vorteilhaft angesehen. Eine Kombination von aufrechter Haltung und rollender Mobilitat wurde optimal sein. RESUMEN Ayudas para la movilidad para ninos con un mielomeningocele de nivel alto: parapodio frente a silla de ruedas El metodo optimo para proporcionar movilidad a ninos con mielomeningocele continua siendo objeto de discusion. Se compararon 39 ninos que usaban Parapodium con 29 que usaban silla de ruedas. No habia diferencias significativas entre ambos grupos por lo que hace a complicaciones medicas, el uso de cuidados sanitarios o los actividades de la vida diaria, pero habia diferencias en el patron de las complicaciones. Los ninos que usaban el Parapodium tenian mas tendencia a sufrir lesiones en las extremidades inferiores, a tener luxacion de cadera, a ser mas obesos y a mirar mas la television. Los ninos con silla de ruedas tenian mas tendencia a lesiones de la region glutea, a contracturas en flexion de las rodillas y a tener menos accidentes fecales. Los familiares juzgaban el Parapodium como menos eficiente como ayuda a la mobilidad; sin embargo la postura erecta que proporciona era considerada como altamente ventajosa. Un planteamiento combinado que permita la postura erguida y la mobilidad rodada parece que seria lo optimo.

  • Mobiliteitshulpmiddelen voor kinderen met myelomeningokèle op een hoog niveau: Parapodium versus rolstoel
    Stimulus, 1994
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff
    Abstract:

    Myelomeningokèle ( mm ) is een ernstige geboortecomplicatie die gekenmerkt wordt door verstoorde mobiliteit. De keuzemogelijkheden voor het verbeteren van de mobiliteit van kinderen met mm zijn rolstoelen en apparaten die voorzien in zowel ondersteuning als mobiliteit. Onder deze tweede categorie vallen beugels die de benen afzonderlijk ondersteunen, waardoor reciproke beweging mogelijk is, zoals de heup-knie-voetorthose, de reciproke looporthose, of beugels die beide benen als één geheel ondersteunen en mobiliteit mogelijk maken door middel van doorzwaaien of ronddraaien, zoals het Parapodium.

  • mobiliteitshulpmiddelen voor kinderen met myelomeningokele op een hoog niveau Parapodium versus rolstoel
    Stimulus, 1994
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff
    Abstract:

    Myelomeningokele (mm) is een ernstige geboortecomplicatie die gekenmerkt wordt door verstoorde mobiliteit. De keuzemogelijkheden voor het verbeteren van de mobiliteit van kinderen met mm zijn rolstoelen en apparaten die voorzien in zowel ondersteuning als mobiliteit. Onder deze tweede categorie vallen beugels die de benen afzonderlijk ondersteunen, waardoor reciproke beweging mogelijk is, zoals de heup-knie-voetorthose, de reciproke looporthose, of beugels die beide benen als een geheel ondersteunen en mobiliteit mogelijk maken door middel van doorzwaaien of ronddraaien, zoals het Parapodium.

David B Shurtleff - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • mobility aids for children with high level myelomeningocele Parapodium versus wheelchair
    Developmental Medicine & Child Neurology, 2008
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff, Jill W Bloss, Elizabeth Baltushebert, Phyllis Manitta
    Abstract:

    SUMMARY The optimal method for providing mobility for children with myelomeningocele remains controversial. 39 children using a Parapodium were compared with 29 children in wheelchairs. There were no significant differences between the two groups for medical complications, use of health-care services or activities of daily living, although there were differences in the patterns of complications. Children using the Parapodium were more likely to develop lesions of the lower extremities, to have dislocated hips, to be more obese and to watch more television; children using wheelchairs were more likely to develop lesions of the gluteal region, to have knee-flexion contractures and to have fewer fecal accidents. The Parapodium was judged by families to be less effective as a mobility aid; however, the upright posture it allows was considered extremely advantageous. A combined approach allowing upright posture and wheeled mobility would appear to be optimal. RESUME Aides au deplacement dans les spina bifida de localisation haute: deambulateur contre fauteuil roulant La methode optimale pour apporter la mobilite aux spina bifida est discutee. 39 enfants utilisant un deambulateur ont ete compares a 29 enfants en fauteuil roulant. Il n'y avait pas de differences significatives entre les deux groupes pour les complications medicales, l'utilisation de services de soins ou l'activite journaliere, bien qu'il ait eu des differences dans l'allure des complications. Les enfants utilisant le deambulateur avaient plus de chance de developper des lesions des extremites inferieures, etaient plus obeses et regardaient davantage la television; les enfants en fauteuil roulant developpaient plus facilement des lesions fessieres, des contractures des genoux et avaient moins d'accidents d'incontinence fecale. Le deambulateur etait juge par les families comme une aide de mobilite moins efficace; cependant la position erigee que permet le deambulateur est consideree comme tres avantageuse. Une approche combinee associant la position erigee et la mobilite du fauteuil semble optimale. ZUSAMMENFASSUNG Mobilitatshilfen fur Kinder mit hochsitzender Myelomeningocele: Parapodium contra Rollstuhl Es besteht keine Einigkeit uber die optimale Methode, Kindern mit Myelomeningocele Mobilitat zu verschaffen. 39 Kinder, die ein Parapodium benutzten, wurden mit 29 Kindern im Rollstuhl verglichen. Es fanden sich keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen im Hinblick auf medizinische Komplikationen, Beanspruchung medizinischer Dienstleistungen oder Aktivitaten im taglichen Leben, es gab jedoch Unterschiede bei der Art der Komplikationen. Kinder, die ein Parapodium benutzten, entwickelten haufiger Lasionen der unteren Extremitaten, hatten eher dislozierte Huften, waren adiposer und sahen mehr fern; Kinder im Rollstuhl entwickelten haufiger Lasionen in der Glutealregion, Beugekontrakturen der Kniegelenke und hatten seltener Stulprobleme. Nach dem Urteil der Familien war ein Parapodium als Mobilitatschilfe weniger geeignet, die dadurch gegebene aufrechte Haltung jedoch wurde als sehr vorteilhaft angesehen. Eine Kombination von aufrechter Haltung und rollender Mobilitat wurde optimal sein. RESUMEN Ayudas para la movilidad para ninos con un mielomeningocele de nivel alto: parapodio frente a silla de ruedas El metodo optimo para proporcionar movilidad a ninos con mielomeningocele continua siendo objeto de discusion. Se compararon 39 ninos que usaban Parapodium con 29 que usaban silla de ruedas. No habia diferencias significativas entre ambos grupos por lo que hace a complicaciones medicas, el uso de cuidados sanitarios o los actividades de la vida diaria, pero habia diferencias en el patron de las complicaciones. Los ninos que usaban el Parapodium tenian mas tendencia a sufrir lesiones en las extremidades inferiores, a tener luxacion de cadera, a ser mas obesos y a mirar mas la television. Los ninos con silla de ruedas tenian mas tendencia a lesiones de la region glutea, a contracturas en flexion de las rodillas y a tener menos accidentes fecales. Los familiares juzgaban el Parapodium como menos eficiente como ayuda a la mobilidad; sin embargo la postura erecta que proporciona era considerada como altamente ventajosa. Un planteamiento combinado que permita la postura erguida y la mobilidad rodada parece que seria lo optimo.

  • MOBILITY AIDS FOR CHILDREN WITH HIGH‐LEVEL MYELOMENINGOCELE: Parapodium VERSUS WHEELCHAIR
    Developmental Medicine & Child Neurology, 2008
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff, Jill W Bloss, Elizabeth Baltus-hebert, Phyllis Manitta
    Abstract:

    SUMMARY The optimal method for providing mobility for children with myelomeningocele remains controversial. 39 children using a Parapodium were compared with 29 children in wheelchairs. There were no significant differences between the two groups for medical complications, use of health-care services or activities of daily living, although there were differences in the patterns of complications. Children using the Parapodium were more likely to develop lesions of the lower extremities, to have dislocated hips, to be more obese and to watch more television; children using wheelchairs were more likely to develop lesions of the gluteal region, to have knee-flexion contractures and to have fewer fecal accidents. The Parapodium was judged by families to be less effective as a mobility aid; however, the upright posture it allows was considered extremely advantageous. A combined approach allowing upright posture and wheeled mobility would appear to be optimal. RESUME Aides au deplacement dans les spina bifida de localisation haute: deambulateur contre fauteuil roulant La methode optimale pour apporter la mobilite aux spina bifida est discutee. 39 enfants utilisant un deambulateur ont ete compares a 29 enfants en fauteuil roulant. Il n'y avait pas de differences significatives entre les deux groupes pour les complications medicales, l'utilisation de services de soins ou l'activite journaliere, bien qu'il ait eu des differences dans l'allure des complications. Les enfants utilisant le deambulateur avaient plus de chance de developper des lesions des extremites inferieures, etaient plus obeses et regardaient davantage la television; les enfants en fauteuil roulant developpaient plus facilement des lesions fessieres, des contractures des genoux et avaient moins d'accidents d'incontinence fecale. Le deambulateur etait juge par les families comme une aide de mobilite moins efficace; cependant la position erigee que permet le deambulateur est consideree comme tres avantageuse. Une approche combinee associant la position erigee et la mobilite du fauteuil semble optimale. ZUSAMMENFASSUNG Mobilitatshilfen fur Kinder mit hochsitzender Myelomeningocele: Parapodium contra Rollstuhl Es besteht keine Einigkeit uber die optimale Methode, Kindern mit Myelomeningocele Mobilitat zu verschaffen. 39 Kinder, die ein Parapodium benutzten, wurden mit 29 Kindern im Rollstuhl verglichen. Es fanden sich keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen im Hinblick auf medizinische Komplikationen, Beanspruchung medizinischer Dienstleistungen oder Aktivitaten im taglichen Leben, es gab jedoch Unterschiede bei der Art der Komplikationen. Kinder, die ein Parapodium benutzten, entwickelten haufiger Lasionen der unteren Extremitaten, hatten eher dislozierte Huften, waren adiposer und sahen mehr fern; Kinder im Rollstuhl entwickelten haufiger Lasionen in der Glutealregion, Beugekontrakturen der Kniegelenke und hatten seltener Stulprobleme. Nach dem Urteil der Familien war ein Parapodium als Mobilitatschilfe weniger geeignet, die dadurch gegebene aufrechte Haltung jedoch wurde als sehr vorteilhaft angesehen. Eine Kombination von aufrechter Haltung und rollender Mobilitat wurde optimal sein. RESUMEN Ayudas para la movilidad para ninos con un mielomeningocele de nivel alto: parapodio frente a silla de ruedas El metodo optimo para proporcionar movilidad a ninos con mielomeningocele continua siendo objeto de discusion. Se compararon 39 ninos que usaban Parapodium con 29 que usaban silla de ruedas. No habia diferencias significativas entre ambos grupos por lo que hace a complicaciones medicas, el uso de cuidados sanitarios o los actividades de la vida diaria, pero habia diferencias en el patron de las complicaciones. Los ninos que usaban el Parapodium tenian mas tendencia a sufrir lesiones en las extremidades inferiores, a tener luxacion de cadera, a ser mas obesos y a mirar mas la television. Los ninos con silla de ruedas tenian mas tendencia a lesiones de la region glutea, a contracturas en flexion de las rodillas y a tener menos accidentes fecales. Los familiares juzgaban el Parapodium como menos eficiente como ayuda a la mobilidad; sin embargo la postura erecta que proporciona era considerada como altamente ventajosa. Un planteamiento combinado que permita la postura erguida y la mobilidad rodada parece que seria lo optimo.

  • Mobiliteitshulpmiddelen voor kinderen met myelomeningokèle op een hoog niveau: Parapodium versus rolstoel
    Stimulus, 1994
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff
    Abstract:

    Myelomeningokèle ( mm ) is een ernstige geboortecomplicatie die gekenmerkt wordt door verstoorde mobiliteit. De keuzemogelijkheden voor het verbeteren van de mobiliteit van kinderen met mm zijn rolstoelen en apparaten die voorzien in zowel ondersteuning als mobiliteit. Onder deze tweede categorie vallen beugels die de benen afzonderlijk ondersteunen, waardoor reciproke beweging mogelijk is, zoals de heup-knie-voetorthose, de reciproke looporthose, of beugels die beide benen als één geheel ondersteunen en mobiliteit mogelijk maken door middel van doorzwaaien of ronddraaien, zoals het Parapodium.

  • mobiliteitshulpmiddelen voor kinderen met myelomeningokele op een hoog niveau Parapodium versus rolstoel
    Stimulus, 1994
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff
    Abstract:

    Myelomeningokele (mm) is een ernstige geboortecomplicatie die gekenmerkt wordt door verstoorde mobiliteit. De keuzemogelijkheden voor het verbeteren van de mobiliteit van kinderen met mm zijn rolstoelen en apparaten die voorzien in zowel ondersteuning als mobiliteit. Onder deze tweede categorie vallen beugels die de benen afzonderlijk ondersteunen, waardoor reciproke beweging mogelijk is, zoals de heup-knie-voetorthose, de reciproke looporthose, of beugels die beide benen als een geheel ondersteunen en mobiliteit mogelijk maken door middel van doorzwaaien of ronddraaien, zoals het Parapodium.

Phyllis Manitta - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • mobility aids for children with high level myelomeningocele Parapodium versus wheelchair
    Developmental Medicine & Child Neurology, 2008
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff, Jill W Bloss, Elizabeth Baltushebert, Phyllis Manitta
    Abstract:

    SUMMARY The optimal method for providing mobility for children with myelomeningocele remains controversial. 39 children using a Parapodium were compared with 29 children in wheelchairs. There were no significant differences between the two groups for medical complications, use of health-care services or activities of daily living, although there were differences in the patterns of complications. Children using the Parapodium were more likely to develop lesions of the lower extremities, to have dislocated hips, to be more obese and to watch more television; children using wheelchairs were more likely to develop lesions of the gluteal region, to have knee-flexion contractures and to have fewer fecal accidents. The Parapodium was judged by families to be less effective as a mobility aid; however, the upright posture it allows was considered extremely advantageous. A combined approach allowing upright posture and wheeled mobility would appear to be optimal. RESUME Aides au deplacement dans les spina bifida de localisation haute: deambulateur contre fauteuil roulant La methode optimale pour apporter la mobilite aux spina bifida est discutee. 39 enfants utilisant un deambulateur ont ete compares a 29 enfants en fauteuil roulant. Il n'y avait pas de differences significatives entre les deux groupes pour les complications medicales, l'utilisation de services de soins ou l'activite journaliere, bien qu'il ait eu des differences dans l'allure des complications. Les enfants utilisant le deambulateur avaient plus de chance de developper des lesions des extremites inferieures, etaient plus obeses et regardaient davantage la television; les enfants en fauteuil roulant developpaient plus facilement des lesions fessieres, des contractures des genoux et avaient moins d'accidents d'incontinence fecale. Le deambulateur etait juge par les families comme une aide de mobilite moins efficace; cependant la position erigee que permet le deambulateur est consideree comme tres avantageuse. Une approche combinee associant la position erigee et la mobilite du fauteuil semble optimale. ZUSAMMENFASSUNG Mobilitatshilfen fur Kinder mit hochsitzender Myelomeningocele: Parapodium contra Rollstuhl Es besteht keine Einigkeit uber die optimale Methode, Kindern mit Myelomeningocele Mobilitat zu verschaffen. 39 Kinder, die ein Parapodium benutzten, wurden mit 29 Kindern im Rollstuhl verglichen. Es fanden sich keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen im Hinblick auf medizinische Komplikationen, Beanspruchung medizinischer Dienstleistungen oder Aktivitaten im taglichen Leben, es gab jedoch Unterschiede bei der Art der Komplikationen. Kinder, die ein Parapodium benutzten, entwickelten haufiger Lasionen der unteren Extremitaten, hatten eher dislozierte Huften, waren adiposer und sahen mehr fern; Kinder im Rollstuhl entwickelten haufiger Lasionen in der Glutealregion, Beugekontrakturen der Kniegelenke und hatten seltener Stulprobleme. Nach dem Urteil der Familien war ein Parapodium als Mobilitatschilfe weniger geeignet, die dadurch gegebene aufrechte Haltung jedoch wurde als sehr vorteilhaft angesehen. Eine Kombination von aufrechter Haltung und rollender Mobilitat wurde optimal sein. RESUMEN Ayudas para la movilidad para ninos con un mielomeningocele de nivel alto: parapodio frente a silla de ruedas El metodo optimo para proporcionar movilidad a ninos con mielomeningocele continua siendo objeto de discusion. Se compararon 39 ninos que usaban Parapodium con 29 que usaban silla de ruedas. No habia diferencias significativas entre ambos grupos por lo que hace a complicaciones medicas, el uso de cuidados sanitarios o los actividades de la vida diaria, pero habia diferencias en el patron de las complicaciones. Los ninos que usaban el Parapodium tenian mas tendencia a sufrir lesiones en las extremidades inferiores, a tener luxacion de cadera, a ser mas obesos y a mirar mas la television. Los ninos con silla de ruedas tenian mas tendencia a lesiones de la region glutea, a contracturas en flexion de las rodillas y a tener menos accidentes fecales. Los familiares juzgaban el Parapodium como menos eficiente como ayuda a la mobilidad; sin embargo la postura erecta que proporciona era considerada como altamente ventajosa. Un planteamiento combinado que permita la postura erguida y la mobilidad rodada parece que seria lo optimo.

  • MOBILITY AIDS FOR CHILDREN WITH HIGH‐LEVEL MYELOMENINGOCELE: Parapodium VERSUS WHEELCHAIR
    Developmental Medicine & Child Neurology, 2008
    Co-Authors: Gregory S Liptak, David B Shurtleff, Jill W Bloss, Elizabeth Baltus-hebert, Phyllis Manitta
    Abstract:

    SUMMARY The optimal method for providing mobility for children with myelomeningocele remains controversial. 39 children using a Parapodium were compared with 29 children in wheelchairs. There were no significant differences between the two groups for medical complications, use of health-care services or activities of daily living, although there were differences in the patterns of complications. Children using the Parapodium were more likely to develop lesions of the lower extremities, to have dislocated hips, to be more obese and to watch more television; children using wheelchairs were more likely to develop lesions of the gluteal region, to have knee-flexion contractures and to have fewer fecal accidents. The Parapodium was judged by families to be less effective as a mobility aid; however, the upright posture it allows was considered extremely advantageous. A combined approach allowing upright posture and wheeled mobility would appear to be optimal. RESUME Aides au deplacement dans les spina bifida de localisation haute: deambulateur contre fauteuil roulant La methode optimale pour apporter la mobilite aux spina bifida est discutee. 39 enfants utilisant un deambulateur ont ete compares a 29 enfants en fauteuil roulant. Il n'y avait pas de differences significatives entre les deux groupes pour les complications medicales, l'utilisation de services de soins ou l'activite journaliere, bien qu'il ait eu des differences dans l'allure des complications. Les enfants utilisant le deambulateur avaient plus de chance de developper des lesions des extremites inferieures, etaient plus obeses et regardaient davantage la television; les enfants en fauteuil roulant developpaient plus facilement des lesions fessieres, des contractures des genoux et avaient moins d'accidents d'incontinence fecale. Le deambulateur etait juge par les families comme une aide de mobilite moins efficace; cependant la position erigee que permet le deambulateur est consideree comme tres avantageuse. Une approche combinee associant la position erigee et la mobilite du fauteuil semble optimale. ZUSAMMENFASSUNG Mobilitatshilfen fur Kinder mit hochsitzender Myelomeningocele: Parapodium contra Rollstuhl Es besteht keine Einigkeit uber die optimale Methode, Kindern mit Myelomeningocele Mobilitat zu verschaffen. 39 Kinder, die ein Parapodium benutzten, wurden mit 29 Kindern im Rollstuhl verglichen. Es fanden sich keine signifikanten Unterschiede zwischen den beiden Gruppen im Hinblick auf medizinische Komplikationen, Beanspruchung medizinischer Dienstleistungen oder Aktivitaten im taglichen Leben, es gab jedoch Unterschiede bei der Art der Komplikationen. Kinder, die ein Parapodium benutzten, entwickelten haufiger Lasionen der unteren Extremitaten, hatten eher dislozierte Huften, waren adiposer und sahen mehr fern; Kinder im Rollstuhl entwickelten haufiger Lasionen in der Glutealregion, Beugekontrakturen der Kniegelenke und hatten seltener Stulprobleme. Nach dem Urteil der Familien war ein Parapodium als Mobilitatschilfe weniger geeignet, die dadurch gegebene aufrechte Haltung jedoch wurde als sehr vorteilhaft angesehen. Eine Kombination von aufrechter Haltung und rollender Mobilitat wurde optimal sein. RESUMEN Ayudas para la movilidad para ninos con un mielomeningocele de nivel alto: parapodio frente a silla de ruedas El metodo optimo para proporcionar movilidad a ninos con mielomeningocele continua siendo objeto de discusion. Se compararon 39 ninos que usaban Parapodium con 29 que usaban silla de ruedas. No habia diferencias significativas entre ambos grupos por lo que hace a complicaciones medicas, el uso de cuidados sanitarios o los actividades de la vida diaria, pero habia diferencias en el patron de las complicaciones. Los ninos que usaban el Parapodium tenian mas tendencia a sufrir lesiones en las extremidades inferiores, a tener luxacion de cadera, a ser mas obesos y a mirar mas la television. Los ninos con silla de ruedas tenian mas tendencia a lesiones de la region glutea, a contracturas en flexion de las rodillas y a tener menos accidentes fecales. Los familiares juzgaban el Parapodium como menos eficiente como ayuda a la mobilidad; sin embargo la postura erecta que proporciona era considerada como altamente ventajosa. Un planteamiento combinado que permita la postura erguida y la mobilidad rodada parece que seria lo optimo.

Eijiroh Nishi - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • First whale fall chaetopterid; a gigantic new species of Phyllochaetopterus (Chaetopteridae: Annelida) from the deep sea off California
    Proceedings of the Biological Society of Washington, 2014
    Co-Authors: Eijiroh Nishi, Greg W. Rouse
    Abstract:

    Abstract Phyllochaetopterus gigas, new species, was found living associated with a whale fall lying at 2892 meters depth in the Monterey Submarine Canyon, off California, U.S.A. The new species was found over a period of nine yr adjacent to, on, or in sediment lying over, the baleen of the whale fall. Phyllochaetopterus gigas is characterized by its large size (up to 30 cm preserved body length), long palps, coloration, and patterning of the ventral shield of the anterior region (region A), the presence of 4–6 large cutting chaetae on each Parapodium of the fourth chaetiger (a4), the shape of these chaetae (with a pear-shaped head, some small lateral teeth on the edge), and presence of two middle-region (region B) chaetigers with foliose notopodia. The new species is compared to other Phyllochaetopterus species and appears to be, at least in part, a deposit feeder.

  • A new species of Phyllochaetopterus (Chaetopteridae: Annelida) from near hydrothermal vents in the Lau Basin, western Pacific Ocean
    Zootaxa, 2007
    Co-Authors: Eijiroh Nishi, Greg W. Rouse
    Abstract:

    Phyllochaetopterus lauensis n. sp., a new species of Chaetopteridae, is described from material collected by the DSV Jason II from the vicinity of hydrothermal vents in the Lau Basin, western Pacific Ocean. The new species is characterized by the coloration and patterning of the ventral shield of the anterior region (region A), the presence of one large cutting chaeta on each Parapodium of the fourth chaetiger (A4), the shape of these A4 cutting chaetae (with a pear-shaped head), and presence of two middle-region (region B) chaetigers with foliose notopodia. The new species is very similar to some Spiochaetopterus species, but belongs in Phyllochaetopterus based on its possession of a pair of anterior ‘antennae’, which are in fact cirri of chaetiger one with internal chaetae. The new species is compared to other Phyllochaetopterus species, particularly from the Pacific, and we provide a table for all species currently referred to the genus.

  • Two new species of Syllidae (Polychaeta) from Japan
    Scientia Marina, 2006
    Co-Authors: Mª Teresa Aguado, Guillermo San Martín, Eijiroh Nishi
    Abstract:

    Two new species of Japanese Syllidae (Polychaeta) belonging to the genera Haplosyllis Langerhans, 1879 and Syllis Lamarck, 1818 are described. Haplosyllis crassicirrata n. sp. is characterized by its distinctly spindle-shaped thick dorsal cirri, with yellow granular inclusions, two unequal simple chaetae per Parapodium, and the shape of the chaetae. Syllis marugani n. sp. is characterized by its distinct orange colour (in ethanol preserved specimens), long and broad dorsal cirri, compound chaetae having robust shafts in the posterior part of the body, and short blades strongly bidentate.

  • A new species of Alcyonosyllis Glasby and Watson, 2001 (Polychaeta: Syllidae: Syllinae) from Shimoda, Japan, commensal with the gorgonian Melithaea flabellifera.
    Zoological Science, 2003
    Co-Authors: Guillermo San Martín, Eijiroh Nishi
    Abstract:

    A new species of Alcyonosyllis Glasby and Watson, 2001 (Polychaeta: Syllidae: Syllinae) is described from shallow water of Shimoda, Izu Peninsula, Japan. The worms were commensal with the gorgonian Melithae flabellifera (Kukenthal, 1909). Alcyonosyllis glasbyi n. sp. differs from all other species of the genus in having a single chaeta per Parapodium. The genus is new to Japan.

Andreas C Frobius - One of the best experts on this subject based on the ideXlab platform.

  • formation of body appendages during caudal regeneration in platynereis dumerilii adaptation of conserved molecular toolsets
    Evodevo, 2016
    Co-Authors: Jan Grimmel, Adriaan Dorresteijn, Andreas C Frobius
    Abstract:

    Background Platynereis and other polychaete annelids with homonomous segmentation are regarded to closely resemble ancestral forms of bilateria. The head region comprises the prostomium, the peristomium, a variable number of cephalized body segments and several appendages, like cirri, antennae and palps. The trunk of such polychaetes shows numerous, nearly identical segments. Each segment bears a Parapodium with species-specific morphology on either side. The posterior end of the trunk features a segment proliferation zone and a terminal pygidium with the anus and anal cirri. The removal of a substantial part of the posterior trunk is by no means lethal. Cells at the site of injury dedifferentiate and proliferate forming a blastema to regenerate both the pygidium and the proliferation zone. The pygidium forms new anal cirri, and the proliferation zone generates new segments at a rapid pace. The formation of body appendages like the cirri and the segmental parapodia can thus be studied in the caudal regenerate of Platynereis within only a few days.

  • Formation of body appendages during caudal regeneration in Platynereis dumerilii: adaptation of conserved molecular toolsets
    EvoDevo, 2016
    Co-Authors: Jan Grimmel, Adriaan Dorresteijn, Andreas C Frobius
    Abstract:

    Background Platynereis and other polychaete annelids with homonomous segmentation are regarded to closely resemble ancestral forms of bilateria. The head region comprises the prostomium, the peristomium, a variable number of cephalized body segments and several appendages, like cirri, antennae and palps. The trunk of such polychaetes shows numerous, nearly identical segments. Each segment bears a Parapodium with species-specific morphology on either side. The posterior end of the trunk features a segment proliferation zone and a terminal pygidium with the anus and anal cirri. The removal of a substantial part of the posterior trunk is by no means lethal. Cells at the site of injury dedifferentiate and proliferate forming a blastema to regenerate both the pygidium and the proliferation zone. The pygidium forms new anal cirri, and the proliferation zone generates new segments at a rapid pace. The formation of body appendages like the cirri and the segmental parapodia can thus be studied in the caudal regenerate of Platynereis within only a few days. Results The development of body appendages in Platynereis is regulated by a network of genes common to polychaetes but also shared by distant taxa. We isolated DNA sequences from P. dumerilii of five genes known to be involved in appendage formation within other groups: Meis/homothorax , Pbx1/extradenticle , Dlx/Distal - less , decapentaplegic and specific protein 1 / buttonhead. Analyses of expression patterns during caudal regeneration by in situ hybridization reveal striking similarities related to expression in arthropods and vertebrates. All genes exhibit transient expression during differentiation and growth of segments. As was shown previously in other phyla Pdu - Meis/hth and Pdu - Pbx1/exd are co-expressed, although the expression is not limited to the proximal part of the parapodia. Pdu - Dll is prominent in parapodia but upregulated in the anal cirri. No direct dependence concerning Pdu - Dll and Pdu - sp/btd expression is observed in Platynereis . Pdu - dpp shows an expression pattern not comparable to its expression in other taxa. Conclusions The expression patterns observed suggest conserved roles of these genes during appendage formation across different clades, but the underlying mechanisms utilizing this toolset might not be identical. Some genes show broad expression along the proximodistal axis indicating a possible role in proximodistal patterning of body appendages. Other genes exhibit expression patterns limited to specific parts and tissues of the growing parapodia, thus presumably being involved in formation of taxon-specific morphological differences.